ADAC -2022 teszt eredmények

kedd szeptember 27, 2022

Megjelent az ADAC 2022-es téli gumiabroncstesztjeinek eredménye, ahol a Continental WinterContactTM TS870 és a Semperit Speed-Grip 5 mintázatai is kitűnően végeztek:

a WinterContact™ TS 870 mindkét méretben az első helyen végzett a Speed-Grip 5 különösen ajánlott / jó minősítést ért el

További információk:

ADAC – téli abroncs teszt 2022                                               A tesztelt abroncs: Continental WinterContactTM TS 870 Méretek: 185/65 R15 T és                215/60 R 16 95/99 H Eredmény: ”Tesztgyőztes” ADAC – téli abroncs teszt 2022                                                A tesztelt abroncs: Semperit Speed-Grip 5 Méret: 185/65 R15 T Eredmény: „Jó”

A teljes ADAC abroncstesztet (németül) itt lehet megnézni: Winterreifentest 2022: Mit diesen Reifen fahren Sie sicher | ADAC 

Bridgestone Turanza 6

kedd szeptember 27, 2022

A Bridgestone, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új, nyári túra abroncsa, a Bridgestone Turanza 6 bevezetését. Az elektromos járművekre is alkalmas prémium gumiabroncs kategóriájának legjobb teljesítményét nyújtja nedves útfelületen, miközben kiváló futásteljesítményt és - a TECHSYN, valamint ENLITEN technológiáknak köszönhetően - jobb üzemanyag- és energiahatékonyságot biztosít - írja a cég közleménye.

CONTINENTAL: WinterContact TS870 és 870P – kitűnő teszteredmények - auto motor und sport és Auto Express!

kedd szeptember 27, 2022

 CONTINENTAL Hungary Kft tájékoztatása szerint két mostani új gumiabroncsteszten, amelyeket ezúttal az auto motor und sport illetve az Auto Express végzett:

a WinterContact™ TS 870 P az előkelő második helyen végzett a WinterContact™ TS870-t pedig tesztgyőztesnek nyilvánították

Az Auto Express az alábbiakat emelte ki:

„A Continental WinterContact sorozata többszörös győztes a tesztjeinkben, és most a TS 870 újabb győzelmet aratott. A minden felületen elért jó eredmény, a jó üzemanyag-takarékosság kulcsfontosságúak voltak a WinterContact sikerében. A TS 870 folytatta a WinterContact győzelmeit téli gumiabroncs-tesztjeinken, a minden körülmények között kiegyensúlyozott teljesítménnyel.”

Hírek a Bridgestone nyári gumiabroncsokról

szerda március 2, 2022

A Bridgestone immáron többszörös díjnyertes nyári túragumija, a Turanza T005 folytatja lenyűgöző, kritikusok által is elismert sikertörténetét. Az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) nyári gumiabroncstesztjén már a negyedik, egymást követő évben két különböző kategóriában is dobogós helyezést ért el.

ADAC- ÖAMTC KÖZÖS 2021 NYÁRI GUMITESZT

csütörtök március 4, 2021

A nagy nyári gumiabroncs-teszten 32 modellt helyeztek górcső alá két dimenzióban

2021-ben az ADAC és partnerklubjai összesen 32 nyári gumiabroncs modellt teszteltek két dimenzióban (205/55 R16 91V és 225/50 R17 98Y) a vezetési és biztonsági tulajdonságaik, valamint a kényelem, a környezeti és a gazdasági szempontok alapján. "Ebben az évben ismét bebizonyosodott, hogy a "nagyon ajánlott" kategória nem csak a legmagasabb árkategóriás modelleket tartalmazza" - összegzi Friedrich Eppel, az ADAC abroncsszakértője.

Az EU új gumiabroncs-címkézési rendszert vezet be

csütörtök március 4, 2021

Az EU elkötelezte magát az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése érdekében, hogy 2050-re elérje az éghajlat-semlegességet. E célok megvalósításában a közúti közlekedés szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése döntő szerepet játszik. Az üzemanyag-hatékonyabb gumiabroncsok kiválasztása hozzájárulhat a közlekedési kibocsátások csökkentéséhez.

Könnyűfém felnik

hétfő július 8, 2019

Ugyan még tombol a nyár, de a természet törvényei alapján azért ismét lesz tél.

Milyen felnit válasszunk, ha azt szeretnénk, hogy a nyári és téli gumi is külön felnin legyen? Mit is tudhatunk a könnyűfém felnikről?

Milyen gumit válasszunk télre?

vasárnap december 3, 2017

Téli gumiból nagyon sok féle létezik. Milyen szempontok szerint válasszuk ki a legmegfelelőbbet?

Az egyik fő szempont a hőmérséklet: Nyári gumi: enyhe időjárásra alkalmas, amikor a hőmérséklet soha nem süllyed túlságosan alacsonyra. A gépjármű optimális teljesítményt nyújt ilyenkor még esős idő esetén is. A teljesítmény csökkenés, akkor jelentkezik, amikor a hőmérséklet 7 °C alá süllyed. Ilyenkor az abroncsok gumija megkeményedik és veszít a hatékonyságából. Ebben az esetben valamint havas területen feltétlenül más típusú gumiabroncsra van szükség.

Milyen gumit válasszak? Hogyan csökkentsem egy jó választással a környezetszennyezést?

vasárnap december 3, 2017

Egy átlag autós, hogyan tudja a környezetét óvni, úgy, hogy ezzel még a saját pénztárcáját is kímélje? A vezetési stílusának, az út típusának megfelelő gumi kiválasztásával. A másik oldalról a gyártók is igyekeznek egyre inkább a biztonság és üzemanyag hatékony típusok kifejlesztésével. Van már olyan gyártó, aki ezek mellett hosszan tartó értéket is nyújt. A hosszú időn keresztül használható gumiabroncsokat ritkábban kell lecserélni, ezzel csökkenne a természeti erőforrásokra nehezedő nyomás. Ez egy hatékony lépés lehet a környezetszennyezés mérséklése felé. Emellett pénzt is megtakaríthatna!

A gumiabroncs DOT szám jelöléséről

vasárnap december 3, 2017

Sokat foglalkoznak vele, hogy mit is jelent a DOT szám, hogyan kapcsolódik vagy nem kapcsolódik a gumiabroncsok élettartamához, de újra és újra felvetődik a kérdés, hogy a korábban gyártott abroncsok minősége nem romlik-e a tárolás ideje alatt. A szakszerűen tárolt abroncsok teljesítménye nem romlik, így akár egy 10 éves abronccsal is biztonságosan lehet közlekedni.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség az alábbi közleményt tette közzé ez ügyben: „...A DOT szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, ami a gumi gyártási idejét is mutatja. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli. ”...”A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs 5 évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető! A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. A HTA szakértői szerint a gyártás után 5 évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további 5 évig használható. Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány nem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől. ...” „...Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!” A közlemény megtekinthető a Magyar Gumiabroncs Szövetség honlapján is.

Az automatizált vezetés, az „önjáró autó” úttörője: A Continental

szerda november 9, 2016

Az önvezető autó már nem álom!

A magas automatizáltsági szintű és a teljesen automatizált vezetés hat kihívás elé állítja az iparágat A Continental segítségével a részben automatizált vezetés ma már valóság

Hannover/Stuttgart, 2016. március 31.: „Az automatizált vezetés az intelligens hálózatba kapcsolt technikával biztonságosabbá és hatékonyabbá válik”, mondta Dr. Elmar Degenhart, a Continental igazgatóságának elnöke a 2016-os autó- motor- és sport-kongresszus alkalmával Stuttgartban. „Immár 145 éve gyártunk olyan alkatrészeket, mint az abroncsok, elasztomerek, elektronikus és mechatronikus alkatrészek. Üzleti tevékenységünk időben történő diverzifikálásának és az ehhez kapcsolódó felvásárlásoknak köszönhetően fejlesztőink már több mint 30 éve hangsúlyozottan foglalkoznak a szenzorika és a szoftverek területével. A növekvő digitalizálódás hatására termékeink és technológiánk is tovább fejlődnek. Ez a digitalizálódás teszi lehetővé az automatizált vezetést és előkészíti az utat a mobilitás területén elterjedő új szolgáltatások előtt.”